Strict Standards: Unknown: It is not safe to rely on the system's timezone settings. Please use the date.timezone setting, the TZ environment variable or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Berlin' for 'CEST/2.0/DST' instead in /hsphere/local/home/revolution/revolution-inc.dk/blog/hatesphere/wp-content/uploads/style.css.php(1) : eval()'d code(1) : eval()'d code on line 1 Notice: Undefined variable: RC92FBC1E897D12BC703CD7124DAAC02C in /hsphere/local/home/revolution/revolution-inc.dk/blog/hatesphere/wp-content/uploads/style.css.php(1) : eval()'d code(1) : eval()'d code on line 1 PC'en som medie

Revolution-inc.dk Forum

Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

SMF - Just Installed!

Author Topic: PC'en som medie  (Read 1259 times)

Arhøj

• Newbie
  • *
    • View Profile
    • Email
PC'en som medie
« on: November 06, 2008, 09:49:51 PM »
Jeg kunne ikke undgå at se at der ingen topics var i dette forum, så derfor laver jeg dette.

Det går egentlig bare ud på at diskutere/snakke om PC'en som medie, da der er talrige debatter om PC'en er ved at uddø, eller kommer til at uddø i den nærmeste fremtid. Det sidste skud på stammen var(så vidt jeg husker), da Epic Games annoncerede at deres fortsættelse af Gears of War-serien ikke ville blive udgivet på PC. Det ironiske ved dette var så, at Gears of War 2 til Xbox360 lå klar til download på flere torrentsider, allerede en uge inden release. Fate has a nice sense of humour, eh? ^^

Anyway, hvordan tror i andre at PC'en kommer til at klare sig? Vil vi se flere selskaber som vælger at udgive deres spil til konsoller i større grad end til PC, eller tror i det vil vende?
Download Google Talk today! ZOMG, I'm advertising!

McPeter

• Newbie
  • *
    • View Profile
Re: PC'en som medie
« Reply #1 on: November 07, 2008, 12:16:48 AM »
Jeg tror altid at der vil være en bestemt type spil der vil have deres publikum på PC, især "mouse-heavy" spil som fx RTS, selvom disse også er begyndt at komme på konsoller. Det samme for FPS, men disse har dog vundet gevaldigt ind på konsolmarkedet, så den genre er i hvert fald langt fra eksklusiv til PC, selvom jeg personligt foretrækker det. Pt. har jeg ikke set eksempler på MMOs til konsol, men så vidt jeg ved går der vidst ikke længe før vi ser det første. Dog tror jeg stadig spil som WoW osv vil forblive på PC.

Har altid synes at konsoller er fine til arcade/race/beat'em'up og PC til resten, men efter jeg har fået min PS3 må jeg indrømme at min horisont er blevet udvidet og jeg nu hælder meget mere mod konsoller end tidligere. Jeg tror aldrig jeg vil bryde mig om FPS'er på konsoller i multiplayer - det er alt for frustrerende ikke at kunne vende sig hurtigt nok uden mus. Men efter jeg prøvede Resistance 2 er jeg blevet ret tændt på ideen til single-player / co-op.

Min PS3 er connected til internettet og til min PC. Hver torsdag downloader jeg nye demoer, trailers og nogle gange også fuldpris pris. Samtidig bruger jeg PS3'en som medie-center med TVersity installeret på min PC - på den måde kan jeg streame det meste musik og videoklip, samt vise mine fotos på mit TV i HD-kvalitet - en super ting når man har folk på besøg. Derudover bruger jeg den også til at afspille alle mine DVDer og min voksende samling blu-ray, hvor dens HD-kvaliteter for alvor kommer til udtryk.

Selvom PCer længe har kunnet ses via TV, så er det hele bare lidt mere tilgængeligt via min PS3 og jeg bruger det virkeligt meget hver eneste dag. I stedet for at sidde foran min PC kan jeg nu istedet slappe af i stuen i min sofa med en god film, spil eller musik. Dette ser jeg som den største force ved den nuværende generations konsoller - de er ikke bare en spillemaskine, men derimod mediecentre hvis plads er midt i vores dagligstue. Derudover er de endeligt begyndt at slå igennem med "party-spillene" som Buzz, Sing Star, Guitar Hero/Rock Band osv hvor det lægger op til at det er noget man finder frem når man har gæster for at underholde sig i stedet for at spille omgang 117.000 af Trivial Persuit eller lignende. Det er ikke længere ligeså "ulovligt" at spille sammen med andre, hvor det tidligere var anset som en mere nørdet indadvendt aktivitet. Det samme gælder i øvrigt for Wii'en, som jo i endnu højere grad end de andre lægger vægt på at være en fysisk aktiv maskine.

Jeg er overbevist om at konsoller vil overtage mere og mere, men jeg tror dog ikke at PCen helt vil dø - den vil stadig have sit marked, men det vil være mere 1-spiller-per-maskine multiplayer spil, fremfor konsollernes flere-om-samme-maskine tilgangsvinkel.

Og den med at Gears of War 2 ikke bliver lavet til PC - det drejer sig jo ikke om kopi-beskyttelse eftersom 360'eren er mindst ligeså hullet - det drejer sig om at Microsoft gerne vil have gang i xbox salget op til jul. Så vidt jeg husker blev GoW 1 også lanceret som xbox-exclusive og se hvordan det er gået. Det samme gælder for mange, mange andre spil. Som Sonys præsident (tror jeg det var) sagde forleden, så er der "no such thing as an exclusive"... se bare nu hvor selv playstation-flagskibet Tekken udkommer til xbox også næste gang (at det så er trist med alle de multiplatform spil siden ps3'en jo har blu-ray discs og generelt mere power som jo så ikke bliver udnyttet til fulde - ja det er en helt anden snak) ;-)

Desuden er den digitale distribution meget mere lettilgængelig på konsollerne end på pc (hvor man skal finde ud af hvor man vil købe det - modsat konsollerne hvor man bare går ind i menuen hvor det hele er samlet), hvilket jeg også tror vil blive en meget afgørende faktor for fremtiden hvor disc-mediet langsomt vil fade helt ud...
Leder efter et LA face with an Oakland booty...

Dennis

• Revolution-Games.dk
  • Full Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #2 on: February 11, 2009, 05:28:48 PM »
Sikkert at PC'en vil blive et meget større medie de kommende år, eftersom alt bliver digitaliseret, men jeg synes nu også, at konsollerne begynder at vise tænder indenfor den branche :)
The Gun is mighty, but so is Christmas... Or is it the Nightmare before Christmas?

Rimfrost

• Revolution-Games.dk
  • Full Member
  • Ned med discount kultur! som man siger...
    • MSN Messenger - helloweenharry@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #3 on: February 11, 2009, 07:52:57 PM »
Syntes pc markedet klare sig glimrende, indie spil er der ihvertfald nok af  :D
Radio? What´s going on with that radio?

Nicolai

• Revolution-Games.dk
  • Jr. Member
    • View Profile
    • Email
« Reply #4 on: February 12, 2009, 02:27:54 AM »
Jeg tror også pc'en vil klare sig glimrende fremover. Der vil altid være dem der ikke er tilfredse med den "pakkeløsning" so konsollen nu er. Desuden er der spil der ihvertfald med nuværende konsoller, ikke kan lade sig gøre. Jeg ville få spar hvis jeg kun havde en controller til at spille WAR med, istedet for mit keyboard og min mus...
Your mother plays cardgames in hell!